Using claims in the media to teach essential concepts for evidence-based healthcare
Kan man bruke helsepåstander fra media som en ressurs og utgangspunkt for å lære kritisk vurdering av disse og som en inngangsport til vitenskapelig metode?
Publisert i Forskningspublikasjoner Mandag 4. oktober, 2021 - 13:21 | sist oppdatert Mandag 4. oktober, 2021 - 15:42
Forskere: Matt Oxman, Laurence Habib, Gro Jamtvedt, Bente Kalsnes og Marianne Molin.
Sammendrag
Artikkelen beskriver hvordan man kan bruke helsepåstander fra media som en ressurs og utgangspunkt for å lære å kritisk vurdere slike og dermed styrke den kritiske helsekompetansen. I artikkelen beskrives undervisningstiltaket «Bak Overskriftene», bakgrunnen for det, hva det består av, prosessen med utviklingen av tiltaket og hvordan det var tenkt iverksatt som del av det obligatoriske emnet «Evidence-Based Practise (EBP) in Health Care» ved OsloMet.
Les hele artikkelen her: